divendres, 14 de març del 2008

a tolosa també sap fer sol

semblava que no en sabia, però sí! portem dos dies sense pluja!!! bé, dimecres quasi que tampoc va ploure,només que al final del dia ja no es va saber reprimir més i va caure una miqueta d'aigua. però ahir, ja no en va caure gens! i avui, una meravella, no només no ha plogut (de moment, clar, que encara queden dues horetes i mitja de dia...), si no que, a més, a fet un sol com feia temps que no en veia cap! una meravella.

la gent s'ha llençat al carrer amb entusiasme vestits de primavera (bé, he vist alguns pantalons curts que m'han semblat directament exagerats...), i jo no he sigut menys. així que he deixat l'abric verd i les botes verdes a l'apartament, i vestida tan primaveral com he pogut, me n'he anat cap al centre.

a tres de cinc he anat al curs d'occità que organitza l'ieo al casal català (on, per cert, jo no he vist mai cap català...), i quan s'ha acabat la classe me n'he anat a passejar.

he passat pel pont de st. pere (això no és cap novetat, ho faig tot sovint, de fet, però avui feia sol...), m'he arribat fins al capitol. a la plaça m'he assegut a fer un crep de xocolata tot llegint el diari. després he anat fins a l'oficina de turisme, a veure si em donaven un mapa nou, que el meu està fet pols, sobretot després del xàfec que ens va caure a sobre (al mapa i a mi) dilluns passat... però no he tingut sort, perquè l'oficina tanca a les sis...

he tornat al capitol i he baixat pel carrer del taur fins a sant serni, una meravella del romànic. en realitat, cada cop que hi penso, no entenc per què els tolosans s'entussodeixen amb que sant esteve sigui la seva catedral, tenint com tenen l'església romànica més gran del món... en fi, assumpte seu.

he passat per la plaça de joana d'arc (que no val res, només és una estació d'autobusos) i he baixat fins el bulebard de matalbiau, que va pels costats del canal del miègjorn. ja s'estava fent de nit, però no feia gens de fred, així que he pujat tranquil·lament per l'avinguda jean jaurès fins a la plaça wilkinson, que trobo que és una petita meravella. i aquí ja he agafat el metro cap a casa.

pel curs d'occità de la uni (sí, faig dos cursos a dos llocs diferents... coses de la vida) he de fer una redacció descrivint un lloc de tolosa que m'agradi i explicant quines sensacions em provoca... no sé gens per quin decidir-me... demà miraré d'arribar-me a l'església dels jacobins, que aquest estiu em va encantar, a veure si m'inspiro...