divendres, 6 de juny del 2008

La declaració de la renda, 3r capítol

El meu kit gestions va resultar ser excessiu, ja que a la oficina d'hisenda no vaig haver d'esperar ni cinc minuts. Al·lucinant, sobretot tenint en compte que l'any passat vaig haver de fer bastant més d'una hora de cua. A més, la persona que em va atendre va ser bastant amable, em va dir que no sabia per què no havia rebut l'esborrany a casa i que l'any que ve sí que el rebria. Bé, això també m'ho van dir l'any passat, i ja he vist el resultat, però aquest cop han estat amables, que sempre s'agraeix. També em va explicar com podia modificar l'esborrany i que hi havia de posar el número de cadastre de la meva vivenda habitual. A més, m'ho va donar per escrit, i en el full també explicava com podia aconseguir el número de cadastre. Una meravella! Si no fos perquè em sortia a pagar una barbaritat, hauria sortit de bon humor i tot.

Arribo a casa i em poso a modificar la declaració. Sembla que serà un momentet, perquè només em cal afegir això del cadastre i el que pago de lloguer. Començo per tema del cadastre, que es pot consultar per internet. Segueixo les indicacions i tot va bé, fins que em trobo que segons aquell web casa meva no existeix. Ho provo de mil maneres, i res. Per sort, a la carta amb les explicacions hi ha també un número de telèfon. Hi truco i a la segona me l'agafen i em diuen el número. Bueno, tot va bé.

Aconseguir trobar on s'ha de posar això del lloguer no és tan fàcil. Acabo trucant el J altre cop i em diu que és a deducciones autonómicas. Ho trobo i aconsegueixo que em restin alguna cosa de la suma final que em toca pagar. Poso les dades del compte on s'ho han de cobrar i ho envio tot. I és la una. Només he estat quatre hores! Per celebrar que ja he acabat, surto a fer un cafè amb un amic.