dissabte, 12 d’abril del 2008

jornada contra la impunitat de la violència feixista

quasi que no arribo a temps de fer cap comentari en el dia del 15è aniversari de l'assassinat de guillem agulló! afortunadament, en aquest país (vull dir en el meu, no en el que sóc ara...) hi ha gent més organitzada que jo i s'han fet actes a diferents llocs, tant per recordar en guillem com per denunciar la impunitat amb què actuen (és a dir: difonen l'odi, amenacen, apallissen i maten) els grups feixistes a l'estat espanyol.

Quinze anys sense Guillem Agulló

per qui vagi despistat: en guillem agulló era un militant de maulets i de sharp que va morir apunyalat als divuit anys per un grup feixista, avui fa quinze anys. en aquests quinze anys només l'autor material de la punyalada va ser condemnat, va entrar a la presó, en va sortir, anys més tard va tornar a ser condemnat per tinença d'armes (de moltes armes) i cap d'aquests dos delictes li va impedir presentar-se a unes eleccions per un grup d'extrema dreta. recomano vivament el recull de premsa sobre el cas que hi ha a aquest enllaç.

davant de situacions com aquesta em quedo que no sé què dir. i més quan penso que el cas del guillem no és un cas aïllat, que fa quatre dies que hi va haver el judici pels assassins de l'isanta, i que no fa tant que els nazis també van matar un noi a madrid... i això per no parlar de les amenaces i pallisses, que no hi ha manera de comptar-les totes!

així, com que no tinc paraules, deixo aquí un enllaç al mail obert que en va escriure en partal. jo no explico les coses tan bé...