dijous, 5 de juny del 2008

La declaració de la renda, 1r capítol (que se'n prometen molts més)

Toca complir amb els meus deures fiscals amb l'estat. El problema és que vaig demanar l'esborrany de la declaració de la renda i no l'he rebut, i ara no sé què he de fer. Ahir a la nit vaig estar buscant per internet i finalment vaig trobar el telèfon on havia de trucar: 901 33 55 33. És remarcable com per internet trobo fàcilment qualsevol cosa que busqui sempre hi quan no sigui un número de telèfon de l'administració.

El cas és que hi diu que es pot trucar de 9 a 21, de manera que aquest matí a les 9 hi he trucat. Em surt una màquina que diu que si truco per algun tema relacionat amb la declaració premi 1. Premo 1. Si tinc algun dubte relacionat amb l'esborrany he de prémer 1. Premo 1. Si vull ser atesa en castellà, he de prémer 1; en català, prémer 2; en gallec, prémer 3 i en èuscar, prémer 4. Premo 2. Les línies estan ocupades, intenti-ho més tard.

Me'n recordo del truqui que fan servir a Telefónica i a Orange: Et donen una opció de català que en realitat no contesta mai. Així que torno a fer la trucada, tot igual, però al final premo 1, també. En aquest cas, no funciona. Sembla ser que la opció de castellà de l'agència tributària funciona com la de català. Com a mínim, són equitatius, i això em consola una mica del meu mal humor.

I ara són les 10.15. He trucat puntualment cada 10 minuts, de manera que ja he trucat 8 cops, demanant una vegada en castellà i una en català, i les línies sempre estan ocupades. A veure quants cops més he de trucar...!